Warsame Abdullahi Ali
forsker, Master
Kontakt
Avdeling
Prosjekter og publikasjoner
- Salman Türken, Brit Oppedal, Warsame Abdullahi Ali, Hayat Abdu Adem, (2024). From Avoidance to Competence? How the Identity Project Inspires Teachers to Engage with Ethnicity and Culture with Their Students. Identity. An International Journal of Theory and Research s. 379-398. doi: 10.1080/15283488.2024.2373476
- Øyvind Andresen Bjertnæs, Hilde Karin Hestad Iversen, Kjersti Eeg Skudal, Warsame Abdullahi Ali, Ketil Hanssen-Bauer, (2020). Are parents’ geographical origin associated with their evaluation of child and adolescent mental health services? Results from a national survey in Norway. European Child and Adolescent Psychiatry doi: 10.1007/s00787-020-01590-9
- Brit Oppedal, Warsame Abdullahi Ali, Oda Solesvik Oppedal, Hayat Abdu Adem, Espen Hasselgreen, Tharcile Okoko, (2022). Identitet og livskvalitet i flerkulturelle skoler. Implementering og evaluering av Identitetsprosjektet – norsk utgave (IP-N) .
- Warsame Abdullahi Ali, Elzbieta Czapka, (2016). Friluftsliv og innvandrere. NAKMI rapport nr. 1/2016.
- Christopher Le, Katarina Heradstveit, Gro Saltnes Lopez, Espen Freng, Hege Linnestad, Ragnhild Anne Caroline Storste Spilker, Warsame Abdullahi Ali, Heidi Olsen, Samina Tagge, Lixian Cheng, Camilla Holt Hasle, Thor Indseth, Øyvind Giæver, (2020). Workshop: Koronaepidemi og innvandrere - COVID-19: Informasjon til innvandrere. Migrasjonskonferanse 2020: Helse og arbeid i det nye landet. Bergen