Brukererfaringer i helse- og omsorgstjenesten
Om hvordan brukere opplever helse- og omsorgstjenester. Resultater fra undersøkelser. Spørreskjemaer, sjekklister og andre verktøy for lokale spørreskjemaundersøkelser.
Aktuelt
Pasienterfaringer - en viktig del av kvaliteten på helsetjenester
Pasienterfaringer - en viktig del av kvaliteten på helsetjenester
FHI jobber med innovasjons- og forskningsprosjekter om brukeropplevd kvalitet i helsetjenesten.
Spørreskjemabanken
Spørreskjemabanken
På denne siden finner du spørreskjema om brukeropplevd kvalitet for ulike grupper svarere, ulike tjenesteområder og -nivå. NB! Oversikten over spørreskjema er under oppdatering
Alt om brukererfaringer i helse- og omsorgstjenesten
- Distriktsutfordringer og mye legevakt årsak til at mange unge fastleger slutter tidlig Forskningsfunn
- Norge skårer bra i internasjonal undersøkelse om primærhelsetjenester til personer med kroniske tilstanderForskningsfunn
- Mange pasienter har gode erfaringer med fastlegen, men det er forskjeller på i hvilken kommune man borForskningsfunn
- Samtale etter fødsel gir bedre opplevelse av oppholdet på sykehusForskningsfunn
- Samanheng mellom Facebook-vurderingar og forskingsbaserte kvalitetsindikatorarForskningsfunn